Jak dbać o wzrok?

0

Wzrok to jeden z najważniejszych narządów jakie posiadasz. Ale czy o niego dbasz? Jeśli twoja odpowiedz brzmi: nie. To zapoznaj się z kilkoma wskazówkami.

Po pierwsze dieta

Nic tak pozytywnie nie wpływa na wzrok jak odpowiednia dieta. Zacznij jeść produkty bogate w witaminę A. Marchew, słodkie ziemniaki (bataty), jarmuż, dynia orzechowa, suszone morele, wątróbka pozwolą uzupełnić niedobory tej witaminy i zadbać o wzrok. Do swojej diety wprowadź: ryby (łosoś, śledź, makrela) i owoce morza, olej rzepakowy, produkty sojowe, masło, orzechy, nasiona lnu oraz pestki dyni. Są to produktu bogate w kwasy Omega-3 niezbędne, aby cieszyć dobrym wzrokiem. Spożywaj produkty bogate w witaminę E: olej migdałowy, orzechy laskowe i olej słonecznikowy. Dieta na wzrok musi również zawierać witaminę C. Znajdziesz ją w czarnych porzeczkach, pomidorach, kapustach, paprykach, jabłkach oraz owocach cytrusowych.

Jedz produkty, które są źródłem cynku m.in. owoce morza, czosnek, sezam, migdały, arbuz, orzeszki ziemne i nasiona dyni. Wzbogać swoje posiłki produktami tj. jarmuż, szpinak, sałata, brokuły. Podane warzywa zawierają największą ilość luteiny, która poprawi wzrok. Aby twoja dieta była skuteczna zrezygnuj lub ogranicz palenie. Papierosy to jedna z przyczyn uszkodzenia centralnej gałki ocznej, która prowadzi do starczego zwyrodnienia plamki oka.

Chroń oczy

Promieniowanie UVB jest szkodliwe dla oczu, dlatego w letnie dni noś okulary. Kiedy wychodzimy na zewnątrz nasze oczy są narażone na zanieczyszczenia. Aby, móc cieszyć się wzrokiem na dłużej przemywajmy je często wodą. Gdy nasza praca jest niebezpieczna dla oczu stosujmy okulary ochronne. Gdy często korzystać z komputera odrywaj wzrok od komputera co godzinę lub chodź na spacer. Staraj się zapewniać oczom odpowiednie nawilżenie. Stosuj krople do oczu i często mrugaj, a pieczenie i swędzenie oczu nie będzie twoim problemem.

Zobacz też

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.