Odwodniona cera — jak ją dobrze nawodnić od środka?

0

Z problemem odwodnionej czy wysuszonej skóry boryka się dziś wiele kobiet i to normalne. Choćby z tego powodu, że ciągle nastawiamy ją na działanie wiatru i słońca. Wydaje się, że utrzymanie odpowiedniego nawilżenia skóry nie powinno być wielkim problemem. Wystarczy bowiem wypijać odpowiednią ilość płynów czy też stosować właściwe kremy nawilżające, których przecież w dobie XXI wieku rynek ma mnóstwo. To jednak nie wszystko. Nie można przy tym zapobiec odpowiedniej diecie. Szczególnie w okresie letnim, kiedy to zamierzamy wyjechać na wakacje i poza słońcem skóra narażona będzie na działanie wody morskiej, która również nie działa na nią korzystnie. Co zatem włączyć do swojego jadłospisu i jak odpowiednio nawilżyć skórę twarzy i reszty swojego ciała?

Co pić przy odwodnionej cerze?

Faktem jest, że najprostszym sposobem na nawilżenie są płyny. Nie oznacza to jednak, że sprawdzi się w tym każdy napój. Nic z tych rzeczy. Przykładowo napoje gazowane zawierają w sobie dużą ilość cukru i nie mają cennych dla organizmu, a tym samym i skóry witamin czy mikroelementów. Najlepiej więc sprawdzi się woda mineralna z dodatkiem cytryny. Owoc ten bowiem jest doskonałe źródłem witaminy C. Jeśli z kolei zwykła woda nie jest Waszym ulubionym napojem, zastąpić ją możecie herbatą rooibos, która bogata jest w antyoksydanty oraz minerały, a nie zawiera w sobie kofeiny. Oczywiście dobrze sięgać jest też po dużą liczbę soków. Zwłaszcza tych wyciśniętych ze świeżych owoców. Zauważmy dodatkowo, że szacuje się, że osiem szklanek powyższych płynów dziennie to minimum. Wówczas Wasza cera, na pewno będzie odpowiednio nawilżona.

Co jeść, gdy cera jest odwodniona?

Ważna jest również sama dieta. Zadbać trzeba tutaj o to, aby w naszym jadłospisie znalazły się produkty bogate w składniki odżywcze, a zwłaszcza w witaminy z grupy B. Te wspomagają bowiem produkcję kolagenu i elastyny. Znaleźć je natomiast można w produktach pełnoziarnistych, a także mięsie i drożdżach.

Poza tym zainteresować nas powinny kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Dzięki nim jesteśmy bowiem w stanie ograniczyć utratę wody z komórek. Ich największym źródłem są olej, tłuste ryby, orzechy, awokado i oliwki.

Oczywiście nie zapominajcie też o owocach i warzywach. Zawierają one bowiem w sobie aż 90% wody, która jest niezbędna do właściwego nawodnienia organizmu.

Poza tym możecie też sięgnąć po wszelkie suplementy i preparaty doustne, służące nawodnieniu organizmu. Często stosuje się je przy biegunce czy wymiotach, ale można również spożywać je profilaktycznie, jak robią to choćby sportowcy przy wysiłku fizycznym, którzy zapobiegają w ten sposób odwodnieniu.

Zobacz też

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.