Przekąski idealne w podróży!

0

Sezon wakacyjny w pełni, a to oznacza, że sporą część czasu spędzamy w podróży. Mając na uwadze długie godziny w samochodzie czy pociągu, warto zadbać o zabranie ze sobą przekąsek. Jeśli dbasz o linię i nie zadowalają Cię fast-foody ze stacji benzynowych, na których akurat macie postój – skorzystaj z naszych propozycji! Są proste w przygotowaniu, zdrowe i sycące, mimo że nie zawierają dużo kalorii!

Owoce i warzywa

Umyte i pokrojone w kostkę czy paski idealne sprawdzą się w roli dietetycznych przekąsek! Hamują uczucie głodu i nie nadwyrężą Twojego budżetu, gdyż latem dostępne są w niskich cenach. Do sporządzenia owocowo-warzywnego posiłku możesz użyć marchwi, pomarańczy, truskawek, jabłek – wybór należy do Ciebie! Pamiętaj jednak by tak przygotowaną przekąskę przetrzymywać w miarę możliwości w chłodnym miejscu.

Wafle ryżowe

Mają swoich zwolenników i przeciwników. Naszym zdaniem są smaczne i hamują głód, a ponadto są źródłem błonnika regulującego pracę jelit. Jeśli suche wafle nie są w stanie zaspokoić Twoich kubków smakowych – zestaw je z masłem orzechowym, miodem czy konfiturą! Te ostatnie dostępne są w formie jednorazowych opakowań, wprost stworzonych do zabrania ich w podróż Oczywiście połączenie wafli ze smarowidłami nie będzie już takie fit, ale kto by się tym przejmował… są wakacje!

Orzechy i suszone owoce

Są nie tylko zdrowe ale i smaczne! Suszone owoce zawierają sporą dawkę błonnika i cukru inwertowanego, co wpływa na ich działanie lekko przeczyszczające. Z kolei orzechy zawierają znaczne ilości witaminy E, która działa jako przeciwutleniacz. Suszone owoce i orzechy znajdziesz w niemal wszystkich sklepach spożywczych. Żeby nie było nudno – możesz kupić różne rodzaje i odmiany tych produktów i stworzyć własną, ulubioną mieszankę!

Podróżne tortille

Zamiast kalorycznego wrapa z McDonalds zaserwuj sobie pyszne i własnoręcznie robione tortille! Jeżeli dysponujesz czasem, możesz pokusić się o upieczenie własnych placków ale jeśli nie – znajdziesz je gotowe w sklepach spożywczych. Wnętrze wrapa stwórz według własnych upodobań – możesz na przykład posmarować jego wewnętrzną część warstwą jogurtu naturalnego, dodać liście sałaty, upieczoną pierś z kurczaka, pomidory i ogórki oraz szczyptę soli i pieprzu. Całość zawiń i zabezpiecz folią aluminiową – gotowe! Gwarantujemy, że tak przygotowana przekąska jest nie tylko pyszna ale daje poczucie sytości!

Domowe chipsy

Jesteś fanką chipsów? Zrób je sama i to w zdrowszym wydaniu! Uwierz, że chipsy z banana czy jabłek mogą być równie dobre co te w kalorycznej, ziemniaczanej wersji. Aby przygotować owocowe chipsy pokrój banana lub jabłko w możliwie cienkie plastry, umieść na metalowej blaszce pokrytej folia aluminiową i piecz w piekarniku nastawionym na 250 stopni przez 15 minut!

Ryż i warzywa

To chyba jedno z popularniejszych dań, które przygotowujemy w domu „na wynos” Sprawdzi się nie tylko w podróży ale również w pracy czy szkole. Do przygotowania tej przekąski wystarczy użyć mieszanki warzyw na patelnię oraz ryżu – brązowego, parabolicznego lub białego – wedle upodobań. Jeżeli chcesz nieco urozmaicić smak ryżu – podczas gotowania dodaj do niego ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę oraz curry – ziarenka zyskają nie tylko aromat ale też ciekawy, żółty kolor!

Jak widać pomysłów na przekąski jest bardzo wiele. Zainspiruj się naszymi propozycjami a już nigdy nie doświadczysz uczucia głodu podczas podróży!

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.