Zbożowe fit batoniki – bez pieczenia!

0

Jesteś na diecie? A może po prostu lubisz zdrowo się odżywiać?

Jeśli tak, to dzisiejszy przepis skierowany jest właśnie do Ciebie! Przedstawimy w nim prosty i szybki sposób na stworzenie słodkich (a zarazem niskokalorycznych) fit batoników! Z wyglądu przypominają one batoniki muesli  dostępne w większości sklepów, ale charakteryzują się naturalnym składem bez odrobiny chemii. Jeżeli brakuje Ci pomysłu na deserową przekąskę – idealnie trafiłaś, zapraszamy do lektury!

Co będzie Ci potrzebne?

    •    100g masła orzechowego
    •    łyżka miodu
    •    100g płatków owsianych
    •    suszone owoce: żurawina, rodzynki, morele
    •    opcjonalnie orzechy włoskie, migdały
    •    szczypta cynamonu
    •    50ml mleka
    •    szczypta soli

 

Zdrowe fit batoniki zbożowe

1)    Na początku umieść w metalowej misce 100g masła orzechowego. Dodaj do niego stołową łyżkę miodu i wymieszaj wszystko do uzyskania masy o gładkiej konsystencji.
2)    Następnie do miski wsyp 100g płatków owsianych oraz bakalie: może to być garść rodzynek, żurawiny czy suszonych moreli. Możesz również wzbogacić swoje batoniki o orzechy – migdały czy orzechy włoskie sprawdzą się w tej roli idealnie!
3)    Do miski dodaj łyżkę cynamonu lub przyprawy korzennej, szczyptę soli a całość zalej mlekiem w ilości 50ml.
4)    Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki celem uzyskania gładkiej i spójnej masy – jeśli płatki owsiane nierównomiernie pokryją się masłem orzechowym, batoniki po upieczeniu będą pękać.
5)    Następnie zabierz się za przygotowanie formy do pieczenia – z podanej ilości składników uzyskasz ok. 6-8 batoników. Wystarczy więc, że pieczenie przeprowadzisz w małej keksówce wyłożonej papierem do pieczenia.
6)    Całą masę przenieś do foremki. Przy nakładaniu staraj się dociskać masę do dna – dzięki temu uzyskasz zwartą strukturę batoników, bez bąbelków powietrza! Górną część masy również możesz przykryć papierem do pieczenia.
7)    Formę włóż do lodówki na minimum 3-4 godziny aby batony mogły się schłodzić. Najlepiej wykonać je wieczorem i umieścić w lodówce na całą noc!
8)    Stężoną i schłodzoną masę wyjmij z lodówki i pokrój według uznania na kawałki. Twoje miękkie, fit batoniki są gotowe!

Jak widzisz słodkie przekąski nie muszą być wcale kaloryczne, niezdrowe i czasochłonne! Wypróbuj nasz przepis i delektuj się smakiem własnoręcznie wykonanych, owsianych batoników – gwarantujemy, że nie pożałujesz!

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.